Wysokie ciśnienie krwi to problem z którym zmaga się coraz większa część społeczeństwa. Wpływa negatywnie nie tylko na ogólne samopoczucie, ale również jest w stanie pogorszyć stan zdrowia. Ze zbyt wysokim ciśnieniem można poradzić sobie szybko, kiedy styl życia ulegnie niewielkim zmianom. O co chodzi?

Jak obniżyć ciśnienie krwi?

W pierwszej kolejności, aby obniżyć ciśnienie krwi należy zacząć ćwiczyć. Regularne ćwiczenia sprawiają, że wzmacnia się serce. Dzięki temu narząd ten nie zmaga się z większymi trudnościami w trakcie pompowania krwi. Skutkiem tego ciśnienie wraca na właściwy poziom. Naukowcy informują, że wystarczy 75 minut intensywnych ćwiczeń w ciągu tygodnia wśród których wymienia się bieganie, aby szybko i skutecznie poradzić sobie z tym problemem. Z kolei osoby starsze bądź mające nieco gorszą kondycję powinny zdecydować się na 150 minut umiarkowanych ćwiczeń, wśród których wymienia się jazdę na rowerze czy spacer. Każdy nawet najmniejszy wysiłek się opłaca i dobrze wpływa na obniżenie ciśnienia krwi.

Drugi bardzo istotny czynnik obniżający ciśnienie to redukcja przyjmowania sodu. Spożywanie soli jest wysokie w każdym regionie świata, co jest związane z jedzeniem dużej ilości żywności przetworzonej. W związku z tym należy zrobić wszystko, aby soli było jak najmniej w spożywanych przez nas produktach. Badania jasno pokazują, że ciśnienie krwi idzie w parze z jej wysokim spożyciem. Oprócz tego występują również problemy z sercem i zdecydowanie zwiększa się ryzyko udaru. Zmiany w diecie nie musza być wcale drastyczne, wystarczy zrezygnować z przetworzonej żywności na rzecz świeżych warzyw i owoców. Potrawy smakują równie dobrze, kiedy doprawi się je ziołami. Do takiej kuchni należy się po prostu przyzwyczaić, a później czerpać korzyści ze zdrowszego organizmu.

Konieczne staje się ograniczenie spożywanego alkoholu, gdyż odpowiada on za podnoszenie ciśnienia krwi. Wpływa negatywnie na ludzki organizm i sprawia, że staje się coraz słabszy i bardziej narażony na różnorodne choroby.

Dieta odgrywa bardzo istotną rolę, dlatego warto wprowadzić zdecydowanie więcej produktów w których występuje potas. To bardzo istotny minerał,  który sprawia, że poziom sodu w ciele zmniejsza się oraz następuje redukcja ciśnienia w naczyniach krwionośnych. Potas można znaleźć przede wszystkim w warzywach liściastych, pomidorach, ziemniakach oraz słodkich owocach. W dalszej kolejności należy włączyć do diety owoce, nabiał (przede wszystkim jogurty), tuńczyka, łososia, orzechy oraz nasiona. Dobrze sprawdzi się też fasola i brak kofeiny, która znajduje się nie tylko w kawie, ale również wybranych napojach gazowanych, napojach energetycznych i herbacie.