Ryby dostępne są w każdym supermarkecie oraz restauracji. Są źródłem cennych witamin oraz składników odżywczych, a przy tym nie dostarczają wielu kalorii, jeśli są odpowiednio przygotowane. Przekonaj się dlaczego ryby należy jeść tak często jak to tylko możliwe.

Jedzenie ryb – zalety      

 

Ryby oraz owoce morza powinny stanowić sporą część diety każdego człowieka. Takie rekomendacje wydało już wiele lat temu WHO i ludzie zaczynają się do tego stosować. Ryby stanowią cenne bogactwo kwasów tłuszczowych omega-3, kwasów eikozapentarnowych oraz dokozaheksaenowy (DHA). Kwasy omega-3 potrzebne są każdemu człowiekowi, gdyż tylko dzięki nim organizm może funkcjonować we właściwy sposób. Niestety, nie mamy możliwości, aby je produkować samodzielnie, dlatego konieczne jest ich regularne spożywanie. Kiedy mowa o właściwym funkcjonowaniu organizmu, chodzi przede wszystkim o serce, mózg i wzrok. Dodatkową zaletą jest ochrona przed nowotworami, które sieją spustoszenie w wielu ludzkich organizmach.

Ryby oraz owoce morza to także źródło witamin i minerałów, dzięki którym można zachować lepszą kondycję, a także sporadycznie odwiedzać lekarza ze względu na różnorodne dolegliwości. Zawierają one jod, który znajduje się w hormonach tarczycy i umożliwia właściwa pracę każdej komórki ludzkiego ciała. Należy wspomnieć także o selenie, czyli antyoksydancie, dzięki któremu można na dłużej zachować młody wygląd oraz lepszą sprawność. Zostało już wspomniane, że ryby zapobiegają nowotworom, chodzi przede wszystkim o raka wątroby, prostaty, jelita grubego i płuc. Ryby oraz owoce morza są źródłem wapnia oraz fosforu, dzięki którym układ nerwowy oraz mięśniowy pracują bez zarzutu, a także działają przeciwzapalnie. Magnez sprawia, że człowiek nie ma większych problemów z kośćmi, układem nerwowym, sercowo-naczyniowym oraz mięśniowym. Pierwiastek ten sprawia, że istnieje zdecydowanie mniejsza szansa na zmaganie się z depresją oraz stresem, który jak wiadomo spotyka niemalże każdego w dzisiejszych czasach.

Dlaczego tuńczyka nie może zabraknąć na Twoim stole?

Każda ryba jest zdrowa, jednakże tuńczyk znajduje się na istnym piedestale, dlatego warto przyjrzeć mu się lepiej. 100 gram ryby zapewnia 90% dziennego zapotrzebowania na witaminę B3, 40% zapotrzebowania na witaminę D, 90% zapotrzebowania na witaminę B12 oraz 130% dziennego zapotrzebowania na selen. Oprócz tego, ryba nie jest kaloryczna, dlatego bez problemu mogą spożywać ją osoby, które są na diecie bądź pilnują kaloryczności posiłków. Stanowi ona pełnowartościowe białko, które może być spożywane również przez osoby unikające mięsa. Tuńczyk stanowi zdecydowanie lepszy materiał do budowania mięśni niż wieprzowina oraz drób, dlatego osoby regularnie uprawiające sport powinny zdecydowanie zaprzyjaźnić się z rybami, a przede wszystkim tuńczykiem.