Obawy związane z zespołem napięcia przedmiesiączkowego w zdecydowany sposób obniżają jakość życia kobiety. Dieta odgrywa wtedy bardzo ważną rolę, nie można zjadać wszystkiego na co ma się ochotę, ale stworzyć przemyślany i przede wszystkim zdrowy jadłospis.

Dieta a menstruacja

W trakcie wyboru menu przypadającego na dni miesiączki należy przede wszystkim upewnić się, że dania będą zawierać odpowiednie ilości magnezu, wapna, błonnika pokarmowego oraz witaminy D. Co przez to rozumiemy? Spożywane w tym czasie posiłki powinny obfitować w warzywa oraz owoce, jajka, ryby oraz orzechy. W diecie nie może zabraknąć witaminy E, która charakteryzuje się właściwościami przeciwzapalnymi. Wspomniana witamina D sprawia, że człowiek radzi sobie lepiej z bólem oraz wpływa na zmaganie się z kiepskim humorem. Jeśli spożywa się odpowiednie ilości wapnia zauważa się coraz rzadsze skurcze towarzyszące miesiączce.

Jak przyjrzeć się dokładnie wymienionym powyżej radom, nie różnią się ona znacznie od jadłospisu każdej osoby zdrowo odżywiającej się. Należy kierować się jedynie zasadami przedstawionymi w aktualnej piramidzie żywienia i miesiączka będzie łatwiejsza do przetrwania.

Czego należy się wystrzegać?

Pewne produkty sprawiają, że kobieta będzie się czuła zdecydowanie gorzej zarówno w trakcie zespołu napięcia przedmiesiączkowego, jak również przechodzenia samej miesiączki. Mowa głównie o produktach zawierających duże ilości cukru, czyli ciastach, słodyczach, deserach oraz innych słodkościach. Dodatkowo, nie należy zjadać słonych przekąsek, które sprawiają, że woda zostaje gromadzona w organizmie i kobieta automatycznie czuje się wzdęta, spuchnięta oraz ociężała. W trakcie menstruacji należy dużo pić, ale konieczne jest wystrzeganie się kawy oraz herbaty, gdyż wypłukują one magnez z organizmu oraz sprawiają, że człowiek czuje się jeszcze gorzej. Soki owocowe należy zastąpić wodą, albo ewentualnie przygotować w zaciszu własnego domu wody smakowe, które nie tylko nie zawierają kalorii, ale są zdecydowanie zdrowsze od wód smakowych dostępnych w sklepach. Należy mieć na uwadze także sposoby przygotowania dań, a więc zdecydowanie lepiej gotować na parze, albo piec w piekarniku, niżeli używać tłuszczu do smażenia.

Węglowodany dostarczają człowiekowi energii, dlatego nie można z nich całkowicie zrezygnować, ale należy znacznie ograniczyć ilość spożywanego pieczywa, kasz oraz makaronów, co także poprawi samopoczucie.